عبارت است از:


ا- برنامه ریزی جهت توسعه شایستگی معلمان  درفهم رویکردها و....برنامه درسی ملی


۲-برنامه ریزی در  جهت طراحی واجرای فرصت های تربیت ویادگیری،  تجویزی، نیمه تجویزی 


۳-برنامه ریزی در جهت اجرای برنامه ریزی درسی درسطح مدرسه (غیر تجویزی )


۴-برنامه ریزی در جهت نظارت وراهنمایی با رویکرد بالینی 


۵- برنامه ریزی در جهت  انجام پژوهش های کیفی در مدرسه 


۶-برنامه ریزی در جهت  توسعه فرهنگ درس پژوهی 


۷-برنامه ریزی در جهت تجربه نگاری معلمان ، روایت پژوهی و...


۸--برنامه ریزی در جهت ارتباط وتعامل خانوداه ها با معلمان و... 


۹-برنامه ریزی در جهت  هدایت فعالیت های خارج از کلاس ومدرسه با اهداف دوره های تحصیلی وبرنامه های درسی


۱۰-برنامه ریزی در جهت ارزیابی از عملکرد  معلمان و...  وصدور گواهی صلاحیت حرفه ای  


۱۱-برنامه ریزی در جهت تعامل نهادهای محلی با مدرسه 


۱۲-برنامه ریزی در جهت   خود ارزیابی مداوم دانش آموزان از عملکرد خود 


۱۳- برنامه ریزی در جهت ارائه عملکرد دانش آموزان به شیوه های متنوع درمدرسه

 

۱۴-برنامه ریزی در مشارکت دانش آموزان در اداره مدرسه 


۱۵-برنامه ریزی در جهت برگزاری برنامه های با نشاط، سلامت، بازی، ورزش و...


۱۶- برنامه ریزی در جهت پایش مستمر عملکرد دانش آموزان در سطح محصول، برون داد وپیامد

 

۱۷-برنامه ریزی در جهت نظر سنجی مستمر از ذینفعان در خصوص عملکرد مدرسه


۱۸-برنامه ریزی در جهت مشارکت مدرسه با فعالیت های  جامعه 


۱۹- برنامه ریزی در جهت جو وفرهنگ انسانی، اسلامی و... درمدرسه 


۲۰-برنامه ریزی در جهت بازدیدهای علمی و....


دکتر عظیم محبی

مشاور رئیس سازمان پژوهش و دبیر برنامه ویژه مدرسه