عبارت است از:
ا- برنامه ریزی جهت توسعه شایستگی معلمان درفهم رویکردها و....برنامه درسی ملی
۲-برنامه ریزی در جهت طراحی واجرای فرصت های تربیت ویادگیری، تجویزی، نیمه تجویزی
۳-برنامه ریزی در جهت اجرای برنامه ریزی درسی درسطح مدرسه (غیر تجویزی )
۴-برنامه ریزی در جهت نظارت وراهنمایی با رویکرد بالینی
۵- برنامه ریزی در جهت انجام پژوهش های کیفی در مدرسه
۶-برنامه ریزی در جهت توسعه فرهنگ درس پژوهی
۷-برنامه ریزی در جهت تجربه نگاری معلمان ، روایت پژوهی و...
۸--برنامه ریزی در جهت ارتباط وتعامل خانوداه ها با معلمان و...
۹-برنامه ریزی در جهت هدایت فعالیت های خارج از کلاس ومدرسه با اهداف دوره های تحصیلی وبرنامه های درسی
۱۰-برنامه ریزی در جهت ارزیابی از عملکرد معلمان و... وصدور گواهی صلاحیت حرفه ای
۱۱-برنامه ریزی در جهت تعامل نهادهای محلی با مدرسه
۱۲-برنامه ریزی در جهت خود ارزیابی مداوم دانش آموزان از عملکرد خود
۱۳- برنامه ریزی در جهت ارائه عملکرد دانش آموزان به شیوه های متنوع درمدرسه
۱۴-برنامه ریزی در مشارکت دانش آموزان در اداره مدرسه
۱۵-برنامه ریزی در جهت برگزاری برنامه های با نشاط، سلامت، بازی، ورزش و...
۱۶- برنامه ریزی در جهت پایش مستمر عملکرد دانش آموزان در سطح محصول، برون داد وپیامد
۱۷-برنامه ریزی در جهت نظر سنجی مستمر از ذینفعان در خصوص عملکرد مدرسه
۱۸-برنامه ریزی در جهت مشارکت مدرسه با فعالیت های جامعه
۱۹- برنامه ریزی در جهت جو وفرهنگ انسانی، اسلامی و... درمدرسه
۲۰-برنامه ریزی در جهت بازدیدهای علمی و....
دکتر عظیم محبی
مشاور رئیس سازمان پژوهش و دبیر برنامه ویژه مدرسه